האמצעים הדיגיטליים העומדים לפנינו כיום עם התפתחות הטכנולוגיות מסייעים לנו בתחומי עניין רבים. לינקטון הינו אתר ראשון מסוגו שיצר את התקדים בתחום המוסיקה, בעוד אמנים רבים המשיכו להשתמש בשיטה המסורבלת והאיטית של שליחת סינגלים ואלבומים לתחנות הרדיו ומערכות התקשורת הישראליות, הציע אתר לינקטון את הקידמה, שלח קובץ דרך האתר וקבל תפוצה מיידית ורחבה ככל האפשר לכל הגורמים הרלוונטיים בתעשייה בישראל. התהליך של לינקטון הוא חלק מהמשבר שעובר על המוסיקה בישראל ובעולם, הורדות המוסיקה שהפכו נפוצות עם השנים פגעו קשות בתחום וגרמו למוסיקאים לאבד נדבח חשוב מהכנוסתיהם- קניית דיסקים. תהליך ההורדות נמשך עד היום, אך במקביל אליו הצטרף תהליך של קידום הורדות מוסיקה דרך רשתות הסלולר ישירות למכשיר הנייד.
כיום מנויים מאות אנשי תקשורת ותעשיית המוסיקה למנוי שמסייע להם לקבל את המוסיקה החדשה ביותר בשנייה שהופצה, מלבד אופי השיטה כמהיר וזול יש לבחון גם את האספקטים הסביבתיים שנוצרו בזכות שינוי השיטה - צמצום הייצור והשינוע של הדיסקים המסורתיים מה שמוביל לחסכון במשאבים ובזיהום. הלינקטון נשלח ישירות לתיבת המייל של איש המדיה ובלחיצת כפתור אחת הוא מקבל את השיר שלך באיכות הסאונד הגבוהה ביותר ובעיצוב ונראות המשקפים את החזון שלך ומבדלים אותך מאמנים אחרים.
מהצד השני, שדרנים, כתבים ואנשי תרבות ומדיה מחליטים מה יהיו הדפים החמים ומה לא, עד היום רדפו אותם אנשים אחרי חומרים ובזבזו שעות של ליקוט מידע והמרות של קבצים על מנת לנגנם או הזנתם באתרי האינטרנט השונים.כיום במקום לשקוע בתוך ערימה אינסופית של פלסטיקים בבית, בעבודה, באוטו ובכל חלל פנוי -ניתן לרכז את כל הדברים במקום אחד שלא תופס מקום אלא נשמר במערכת האתר שמאגדת על שולחן העבודה את כל החומרים בזמן אמת, בפורמט ידידותי וחכם.
הלינקטון שמגיע דרך הדוא"ל, נושא בתוכו את השיר יחד עם כל החומר היחצ"ני, אותו רוצה האומן להעביר לאמצעי התקשורת - תמונות, קומוניקטים , טקסטים, קרדיטים ואפילו קליפים.
תהליך הההפצה של הלינקטון:
עיצוב הלינקטון
מתנהל כדיאלוג בין המעצב הגרפי במערכת לינקטון לאמן שמסביר כיצד היה רוצה שייראה הלינקטון ואילו מסרים הוא רוצה להעביר. לאחר מכן מקבל האמן סקיצה ראשונית להתרשמות, לאחר מכן עובר הלינקטון תהליך תכנות ומוטמעים בו הלינקים להורדת השיר בשלושה פורמטי שידור שונים.
הפצה:
מערכת ההפצה החכמה מאפשרת להפיץ את הלינקטון- היישר לתיבת המייל של כל משתמש המשוייך למערכת ומזוהה כאיש מדיה, על מנת להתחיל לשמוע את השיר אין צורך להקיש פרטי כניסה למערכת אלא רק ללחוץ על הלינקטון ולהתחיל לצרוך את התוכן, בעת ההורדה נוצר זיהוי של צורך התכנים, דבר שמסייע למוסיקאי להבין את אוכלוסיית היעד המתעניינת ביצירה. כל זאת באמצעות האזור אישי בו ניתן לראות און-ליין עדכונים לגבי סטטיסטיקות הצפייה של מוקדי המדיה בלינקטון שלך.
בנוסף קיימת ללינקטון מערכת שיתוף דרך הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר, בהן מתעדכנים הלינקטונים הראשונים שיוצאים. באמצעות התהליך הפשוט נוצר מצב של win-win בין יוצר התוכן לצרכן, בכל פרמטר אפשרי.
מורן אשל